מתי פעם אחרונה שלחתם SMS לחבר?

אם תחשבו על זה אז SMS הפך למדיום רשמי יחסית או כזה שנועד לפעולה דחופה ומהירה – כמו מה שהיה פעם הודעות באותיות גדולות באנגלית, מסר כזה שכשמקבלים אותו אז מרגישים שהצד השני צועק עליך. מצד שני במציאות של הצפת הוואטסאפ וקבוצות הוואטסאפ באינסוף מידע יש תועלת גדולה בשליחת הודעה ממוקדת כל עוד היא יעילה ומועילה ושיש לה הצדקה אמיתית.

כמובן שלא כדאי לשלוח הודעה כזו בתקופת בחירות, למרות שלאחרונה זה נהיה המצב הקבוע בישראל, אבל בתקופת בחירות יש הצפה מטורפת של הודעות בסמס עד כדי הקאה – ברמה שהוואטסאפ חוזר להיות הערוץ השקט באופן יחסי. גם בתקופות חירום כאשר ישנן הודעות סמס מהרשויות או מגורמים רשמיים כדאי להמעיט בהודעות. באופן כללי אני סובר שיש ליצור מערכת יחסים עם הלקוח קודם לשליחת הסמס ולא ליצור קשר ראשוני בסמס משום שכיום, במציאות של ההודעות שנשלחות כל הזמן, זה עלול להיתפס כספאם או כסוג של תרמית משום שהודעות SMS נתפסות פחות אינטימיות או מזוהות עם אדם לעומת הוואטסאפ או המסנג'ר – בעיקר בגלל היעדר התמונה או הזיהוי האישי לשולח.

כאשר שולחים הודעה חשוב לשמור על הכללים החשובים של חשיבות לכל מילה באופן ששום מילה אינה מיותרת וההודעה נקראת באופן ברור ולא משתמע לשני פנים בקריאה הראשונה. חשוב מאוד לספק תועלת אמיתית ולתחום אותה בזמן או במלאי כדי לתת הצדקה לתחושת הדחיפות שהסמס יוצר עם קבלתו וכמובן חשוב שתהיה קריאה לפעוהל כדי שהלקוח יידע מה מצופה ממנו או לפחות יבין מה הצעד הבא שעליו לעשות וכי הכדור נמצא במגרש שלו. כדאי גם לשמור על תדירות קבועה של הודעות כדי ליצור הרגל וציפייה – גם כאן תחושת ההפתעה עלולה ליצור הרגשה לא נעימה ופולשנית, כל זאת בהנחה ואין הצדקה אמיתית לכך. כמובן שאם יש מבצע מידי או הצעה בדחיפות גבוהה אז גורם ההפתעה דווקא יכול לסייע.

אז מה עובד עבורכם? האם עברתם תקשורת עם הלקוחות בוואטסאפ או שאתם עדיין עם מערכת לשליחת SMS? אשמח אם שתפו מהניסיון שלכם ומהסיבות שלכם לבחור באפשרות אחת ולא בשנייה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *